Ik wil alles weten

De Washington Post

Pin
Send
Share
Send


De Washington Post is de grootste krant in Washington, D.C., de hoofdstad van de Verenigde Staten. De krant werd opgericht in 1877 als een orgel van de Democratische Partij, maar werd sindsdien een onafhankelijk nieuwscentrum. De Post is gespecialiseerd in de dekking van de politiek in Washington D.C. en staat ook bekend om zijn onderzoeksrapporten. De verslaggevers Bob Woodward en Carl Bernstein stonden aan het hoofd van het onderzoek van de media naar het Watergate-schandaal in de vroege jaren 1970, en de krant speelde een centrale rol in het ongedaan maken van het Nixon-presidentschap. De Post is ook een van de meest verspreide kranten in het land, achter alleen papieren zoals De New York Times, de Wall Street Journalen USA vandaag.

De post blijft een krachtige invloed uitoefenen in de politieke arena van Washington, D.C. en de natie, maar heeft aantoonbaar terrein verloren door de opkomst van ontelbare politieke blogs op internet die ermee concurreren wat betreft het ontdekken van primeurs en commentaar.

Geschiedenis

Oprichting

De Washington Post werd opgericht in 1877 door Stilson Hutchins. In 1880 werd een editie op zondag toegevoegd, waarmee het de eerste krant van de stad werd die zeven dagen per week publiceerde.

Het papier diende oorspronkelijk als een orgaan van de Democratische Partij. Deze relatie eindigde met de verkoop van de krant in 1889 aan Frank Hatton, een voormalige postmeester-generaal, en Beriah Wilkins, een voormalig democratisch congreslid uit Ohio. Om de krant te promoten, vroegen de nieuwe eigenaren de leider van de Marine Band, John Philip Sousa, om een ​​mars samen te stellen voor de prijsuitreiking van de essaywedstrijd. De Washington Post blijft bestaan ​​als een Sousa-klassieker en zou de eens bescheiden krant wereldwijd bekend hebben gemaakt. In 1899, tijdens de Spaans-Amerikaanse oorlog, de Post klassieke illustratie van Clifford K. Berryman afgedrukt Denk aan de Maine. De vroege jaren van de Post bevatte ook enkele beroemde schrijvers. Joseph Pulitzer en toekomstige president Theodore Roosevelt droegen beide functies aan de krant bij.1

Bij de dood van Hatton in 1894 verwierf Wilkins het aandeel van Hatton in de krant. Na de dood van Wilkins in 1903 liepen zijn zonen John en Robert de Post twee jaar voordat hij het in 1905 verkocht aan Washington McLean en zijn zoon John Roll McLean, eigenaren van het Cincinnati Enquirer.

Toen John McLean in 1916 stierf, vertrouwde hij de krant en had er weinig vertrouwen in dat zijn playboy-zoon Edward "Ned" McLean zijn erfenis kon beheren. Ned ging naar de rechtbank en verbrak het vertrouwen, maar onder zijn beheer zakte het papier in de ondergang. Het werd gekocht in een faillissementsveiling in 1933 door een lid van de raad van bestuur van de Federal Reserve, Eugene Meyer, die de gezondheid en reputatie van het papier herstelde. In 1946 werd Meyer als uitgever opgevolgd door zijn schoonzoon Philip Graham.

In 1954 werd de Post consolideerde zijn positie door zijn laatste ochtendrivaal, de Washington Times-Herald, laat als zijn overige concurrenten twee middagkranten achter, de Washington Star (Avond ster) (tot het einde van die krant in 1981) en The Washington Daily News, die werd gekocht en samengevoegd met de Ster in 1972. De Washington Times, opgericht in 1982, werd een lokale rivaal met een conservatieve kijk, hoewel de circulatie aanzienlijk lager is gebleven - in 2005 was het ongeveer een zevende die van de Post.2

Na de dood van Philip Graham in 1963 ging de controle over de Washington Post Company over aan Katherine Graham, zijn vrouw en de dochter van Eugene Meyer. Geen enkele vrouw had ooit een nationaal prominente krant in de Verenigde Staten geleid. Ze diende als uitgever van 1969 tot 1979 en leidde de Washington Post Company in de vroege jaren 1990 als voorzitter van de raad en CEO. Na 1993 behield ze een positie als voorzitter van het uitvoerend comité tot haar dood in 2001. Haar ambtstermijn wordt gecrediteerd voor het zien van de Post toename van de nationale status door het nemen van risico's en effectieve onderzoeksrapportage, met name het Watergate-schandaal. Uitvoerend redacteur Ben Bradlee plaatste de reputatie en middelen van de krant achter verslaggevers Bob Woodward en Carl Bernstein, die in een lange reeks artikelen het verhaal achter de inbraak van de kantoren van de Democratische Nationale Commissie in 1972 in het Watergate Hotel-complex hebben afgebroken (Woodward blijft bij De post vandaag). De Post's verslaggeving over het verhaal, waarvan de uitkomst uiteindelijk een belangrijke rol speelde bij het aftreden van president Richard Nixon, won de krant in 1973 een Pulitzer Prize.

De Post werd in 1971 een beursgenoteerd bedrijf, genoteerd aan de New York Stock Exchange.

In 1980 werd de Post publiceerde een dramatisch verhaal met de naam "Jimmy's World", waarin het leven van een acht jaar oude heroïneverslaafde wordt beschreven, waarvoor verslaggever Janet Cooke lovende woorden en een Pulitzer-prijs won. Uit nader onderzoek bleek echter dat het verhaal een verzinsel was. De Pulitzer-prijs is teruggegeven.3

Donald Graham, de zoon van Katherine, volgde haar op als uitgever in 1979 en werd begin jaren negentig chief executive officer en voorzitter van de raad van bestuur. Hij werd opgevolgd als uitgever en CEO in 2000 door Boisfeuillet Jones, Jr., met Graham als voorzitter.

Vind leuk De New York Times, de Post was langzaam in het verplaatsen van kleurenfoto's en functies. Op 28 januari 1999 verscheen de eerste kleurenfoto op de voorpagina. Daarna integreerde kleur zich langzaam in andere foto's en advertenties in de krant.

De krant vestigde een online aanwezigheid in 1996, met zijn website washingtonpost.com. Online heeft het echter veel minder succes gehad in vergelijking met De New York Times en Wall Street Journal.

De post vandaag

De Post is gevestigd in 1150 15th St., N.W., Washington DC, en de krant heeft de exclusieve postcode 20071. De Post verhuisde naar deze site in 1950 om tegemoet te komen aan zijn uitgebreide visie. Het maakt deel uit van The Washington Post Company, dat een aantal andere media- en niet-mediabedrijven bezit, waaronder Newsweek magazine, het online magazine Leisteenen de Kaplan-testvoorbereidingsservice.

De Post wordt algemeen beschouwd als een van de toonaangevende dagelijkse Amerikaanse kranten samen met De New York Times, die bekend staat om zijn algemene rapportage en internationale dekking; De Wall Street Journal, die bekend staat om zijn financiële rapportage; en de Los Angeles Times. De Post, niet verwonderlijk, heeft zich onderscheiden door zijn rapportage over de werking van het Witte Huis, het Congres en andere aspecten van de Amerikaanse overheid.

In tegenstelling tot de Times en de dagboekhet ziet zichzelf echter als een regionale krant en drukt geen dagelijkse nationale editie af voor distributie buiten de oostkust. Er wordt echter een "National Weekly Edition" gepubliceerd, waarin verhalen uit een week van Post-edities worden gecombineerd.4 Het merendeel van de lezers van krantenpapier bevindt zich in het District of Columbia, evenals in de buitenwijken van Maryland en Noord-Virginia.

Vanaf 2006 was zijn gemiddelde weekdagomloop 656.297 en zijn zondagomloop was 930.619, waarmee het de zesde grootste krant in het land is door oplage, achter De New York Times, de Los Angeles Times, De Wall Street Journal, USA vandaag, en de New York Post. Hoewel de verspreiding, zoals die van bijna alle kranten, is gedaald, heeft het dagelijks een van de hoogste marktpenetratiepercentages van alle grootstedelijke nieuws.

De Post was geëerd met tal van prijzen, waaronder 22 Pulitzer-prijzen, 18 Nieman Fellowships en 368 White House News Photographers Association Awards.

Politieke neigingen

De Post beweert dat de berichtgeving politiek neutraal is of ernaar streeft te zijn. Conservatieven citeren vaak de Post, samen met De New York Times, als voorbeelden van 'liberale media-vooringenomenheid'. Sommige liberalen daarentegen bekijken het Post als 'cultureel en politiek conservatief' en ondersteunend voor het establishment van Washington en de status quo.56 Zoals late uitgever Katherine Graham opmerkte in haar memoires, Persoonlijke geschiedenis, de krant had lang een beleid om geen aanbevelingen te doen voor presidentskandidaten.7 In 2004 echter, de Post onderschreef John Kerry.8 De Post heeft af en toe een Republikeinse politicus onderschreven, zoals de gouverneur van Maryland, Robert Ehrlich.9 Het heeft regelmatig een politieke mix van op-ed columnisten gepubliceerd, velen van hen links van het midden (inclusief E.J. Dionne en Richard Cohen) en een paar rechts van het midden (inclusief George Will en Charles Krauthammer). De redactionele standpunten zijn overwegend liberaal, maar het heeft zeldzame conservatieve standpunten ingenomen: het steunde vastberaden de invasie van Irak in 2003, stemde in met het voorstel van president George W. Bush om de sociale zekerheid gedeeltelijk te privatiseren en pleitte voor vrijhandelsovereenkomsten, waaronder onder meer CAFTA .

In 1992 publiceerde het PBS-nieuwsprogramma Frontline suggereerde dat de Post was naar rechts gegaan als reactie op zijn kleinere, conservatievere rivaal De Washington Times. Het programma citeerde de conservatieve activist Paul Weyrich als zeggende: "De Washington Post werd erg arrogant en ze besloten gewoon dat ze zouden bepalen wat nieuws was en wat geen nieuws was en dat ze niet veel dingen zouden behandelen die aan de hand waren. En De Washington Times heeft de gedwongen Post om een ​​heleboel dingen te dekken die ze niet zouden behandelen als de Times bestond niet. "Op 26 maart 2007 zei Chris Matthews in zijn televisieprogramma:" Wel, De Washington Post is niet de liberale krant die het was ... Ik lees het al jaren en het is een neocon-krant. "

Ombudsman

In 1970 de Post werd een van de eerste kranten in de Verenigde Staten om een ​​positie van "ombudsman" of lezersvertegenwoordiger in te stellen, toegewezen aan klachten van lezers over Post berichtgeving en toezicht op de naleving door de krant van zijn eigen normen. Sindsdien is het commentaar van de ombudsman een frequent kenmerk van de Post redactionele pagina.

Een gelegenheid die de kritiek van de ombudsman uitlokte, was in 1981, toen de verlegenheid van het verzonnen verhaal van Janet Cooke, "Jimmy's World" leidde Post ombudsman Bill Green om te concluderen dat "de strijd om journalistieke prijzen giftig is. De verplichting is om lezers te informeren, niet om in te lijsten certificaten te verzamelen, hoe prestigieus ook. Misschien Post moet overwegen niet aan wedstrijden mee te doen. "10

In 1986 Post berichtgeving was afwijzend over een controversiële reeks artikelen, door journalist Gary Webb, die was verschenen in de San Jose Mercury News, bewerend dat de CIA willens en wetens door de CIA gefinancierde Contra-guerrillastrijders in Midden-Amerika toestond om crack-cocaïne te verhandelen om fondsen voor wapens in te zamelen. De Washington Post 'De ombudsman, die toen Genève Overholser was, was het met critici eens dat de Post toonde "misplaatste ijver" en "meer passie voor het wegsnuiven van de fouten in het antwoord van San Jose dan voor het snuiven van een beter antwoord zelf." Opmerkend dat er "sterk" was Post en het publiek had korte metten gemaakt. Helaas, het afwijzen van het verhaal van iemand anders als oud nieuws komt natuurlijker. "11

Notes

  1. ↑ Bedrijfsgeschiedenis Washington Post. Ontvangen op 22 januari 2008.
  2. ↑ Tijden circulatie klimt naar buck trend De Washington Times. Ontvangen op 22 januari 2008.
  3. ↑ Jimmy's World The Washington Post. Ontvangen op 22 januari 2008.
  4. ↑ Nationale weekeditie De Washington Post. Ontvangen op 22 januari 2008.
  5. ↑ Manufacturing Consent Third World Traveler. Ontvangen op 22 januari 2008.
  6. ↑ Noam Chomsky en Edward Herman, Productie toestemming (Pantheon, 2002, ISBN 0375714499).
  7. ↑ Katherine Graham, Persoonlijke geschiedenis (Vintage, 1998, ISBN 0375701044).
  8. ↑ Kerry voor president The Washington Post. Ontvangen op 22 januari 2008.
  9. ↑ Verkeerde keuze voor gouverneur Washington Post. Ontvangen op 22 januari 2008.
  10. ↑ Jimmy's World St. Michael's College. Ontvangen op 22 januari 2008.
  11. ↑ Redelijkheid en nauwkeurigheid van sneeuwbanen in rapportage. Ontvangen op 22 januari 2008.

Referenties

  • Chomsky, Noam en Edward Herman. 2002. Productie toestemming. Pantheon. ISBN 0375714499
  • Graham, Katherine. 1998. Persoonlijke geschiedenis. Wijnoogst. ISBN 0375701044

Externe links

Alle links opgehaald 11 augustus 2013 ...

Pin
Send
Share
Send